2016. máj 09.

Bűntudatmentes desszert!

írta: Dietlife
Bűntudatmentes desszert!

Túrós-kakaós tekercs

Nyakunkon az eperszezon.. hát miért ne használnánk ki?!

turoskakaos_tekercs.jpg

Már elég régóta nézegetem a diétásabbnál diétásabb süteményeket, melyek nem tartalmaznak sok kalóriát, cukrot, fehér lisztet és az alapanyagok sem kerülnek egy vagyonba. Tavaly tavasszal (talán pont egy évvel ezelőtt) bukkantam rá erre a szuper egyszerű süteményre, melynek az alapanyagai talán minden háztartásban megtalálhatóak. De ha mégsem - durván 1000 ft-ból kétszer is meglehetne sütni. Mivel egy piskótatekercs-szerű dologról van szó, féltem hozzálátni, lévén hogy soha nem csináltam még sima piskótát sem, de hát a bűntudatmentességért bármit. Jelentem, sikerült elsőre szépen feltekerni és a hűtőben szépen össze is dermedt. Úgyhogy ez senkinek ne okozzon problémát, lássatok hozzá bátran!

 

Hozzávalók a tésztához:

  • 15g kakaópor
  • 15g darált zabpehely
  • 75g tej (1.5%)
  • 1 tojás + 1 tojásfehérje
  • 1-2 eritrit
  • ½ tk. sütőpor

Töltelék:

  • 125g túró (félzsíros)
  • 20g tej (1,5%)
  • 135g eper
  • 10g zselatin fix
  • eritrit (ízlés szerint)

Elkészítés:

  1. A tojássárgát kikeverem az eritrittel, hozzáöntöm a tejet és a száraz hozzávalókat (sütőpor, kakaópor, zabpehely).
  2. A 2 tojásfehérjét kemény habbá verem és beleforgatom óvatosan a masszába.
  3. Sütőpapíros tepsiben eloszlatom. 180°C-on előmelegített sütőben 10-15 percig sütöm.
  4. A tölteléket turmixgépben összeturmixolom, majd hozzáadom az apróra vágott epret és a piskótára kenem. Ezt követően felcsavarom a tésztát.
  5. Pár óra hűtés után könnyen szeletelhető.


Tápanyagértékek:
15 szelet esetén 1 szelet:

Energia: 32 kcal
Fehérje: 2,8g
Zsír: 1,2g
Szénhidrát: 2,1g

Tipp:

  • Eritrit helyett folyékony édesítővel készítettem, de lehet használni bármilyen más édesítőszert. Amennyiben xilittel, nádcukor vagy bármilyen energia tartalmú édesítővel készül a tápanyag értékek egyértelműen magasabbak.
  • Szilikonos sütőpapírt használtam, kevésbé ragadt le (nekem).
  • Konyharuhával csavartam fel.
  • Alufóliába csomagolva tettem a hűtőbe, hogy tartsa a formáját.
  • Az epret mikor hozzáadtam a túróhoz, kicsit turmixoltam rajta, mert a nagy eper daraboktól széteshet a piskóta.

 

Bűntudatmentes nassolást kívánok!

Szólj hozzá

receptek édesség sütemény nassolás bűntudatmentes