2017. jan 29.

Házi muffin zsemlék

írta: Dietlife
Házi muffin zsemlék

Az alábbi recept alapján készítem már lassan egy hónapja a zsemléket.

Hogy miért kezdtem bele a sütésbe?

     Igazából megelégeltem, hogy nem / vagy alig találni a boltok polcain olyan pékárut, amely ne tartalmazna szóját. Még a sima vizes zsemléhez is allergénként meg van jelölve a szója!
Ezt követően találtam egy nagyon szuper alapreceptet, amit továbbgondoltam, kicsit módosítottam a lisztarányokat és megsütöttem. A végeredmény egy muffin zsemle, ami beltartalmi értékeiben megegyezik egy szénhidrát csökkentett zsemle értékeivel, mégis szója mentes és tudom, mi van benne.

20170106_183009.jpg

A recept:

Hozzávalók:

  • 50 dkg teljes kiörlésű liszt – ahogy szeretnéd keverni. Nálam az eredeti 35dkg tk. tönkölybúza és 15dkg fehér liszt volt, de készült már 20dkg tönköly, 10dkg fehér, 10dkg szezámliszt és 15dkg zabliszt arányában is.
  • 3 ek. lenmagpehely
  • 6 ek joghurt +1 ek a kenéshez
  • 6 ek. olívaolaj (napraforgó is jó)
  • 2 késhegynyi szódabikarbóna
  • 1dl langyos víz
  • 1 db tojás (kenéshez) – elhagyható
  • 2,5 kk só
  • + magok ízlés szerint (chia, lenmag, mák, szezámmag stb.)


Elkészítés: 

  1. A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra.
  2. Összekeverjük a liszteket, a sót, a szódabikarbónát, a lenmagpelyhet és plusz a magokat is.
  3. Hozzáadunk 6 ek. joghurtot, az olajat és annyi vizet, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk.
  4. 12 részre osztjuk, gombócokat formálunk belőle és a muffin formába helyezzük őket.
  5. Megkenjük a tetejüket a joghurttal összekevert tojással ( vagy tojás helyett étolajjal). Rászórjuk a magokat (lenmag, mák az én esetemben).
  6. 25-30 perc alatt barnára sütjük őket.

 20170106_200010.jpg

A teljes kiőrlésű liszteknek, a lenmagpehelynek és a magoknak köszönhetően jelentős rosttartalommal bír. Egy étkezés alkalmával elegendő az 1 db zsemle is, amely jóllakottság érzést biztosít.
Ajánlom mindenkinek, akinek van egy kis ideje a konyhában ( az elejétől a végéig max. 1óra), hiszen adalékanyagtól mentes, felesleges szóját nem tartalmazó, könnyen elcsomagolható kis zsemléket kap.

Szólj hozzá

táplálkozás receptek fogyókúra muffin egészséges táplálkozás zsemle lenmag rostdús szójamentes lenmagpehely